Borang Permohonan Bantuan Tunai RM500 Mulai 10 Dis Selama Sebulan

on Wednesday

Salam semua,




KUALA LUMPUR 30 Nov. — Pendaftaran permohonan Bantuan Tunai RM500 akan dibuat mulai 10 Dis ini untuk tempoh satu bulan, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.


Sehubungan itu, pembayaran Bantuan RM500 hanya akan dibuat kepada ketua isi rumah yang layak mulai pertengahan Januari tahun depan, kata Ahmad Husni dalam satu kenyataan di sini hari ini.


Ombak Rindu filem air mata

Salam semua,





EMPAT buah filemnya sebelum ini iaitu Bukak Api, Puaka Tebing Biru, Anak Halal dan Cun! memperlihatkan kehebatan Osman Ali dalam menghasilkan lakon layarnya selain menjadi pengarah.

Kesemua filem tersebut meninggalkan kesan tersendiri dan mendapat tempat di kalangan penonton mahupun pengkritik, sekali gus meletakkan Osman sebagai salah seorang pengarah hebat di negara ini.

Namun, sebagai pengarah, Osman sentiasa mahu mencabar dirinya dan menongkah arus dengan mencuba sesuatu yang baru.

Mengapa Rasulullah melarang minum sambil berdiri?

Salam semua,





Dalam hadis disebutkan “janganlah kamu minum sambil berdiri”. Dari segi kesihatan. Air yang masuk dengan cara duduk akan disaring oleh sfinger. Sfinger adalah suatu struktur muskuler (berotot) yang boleh membuka (sehingga air kencing boleh keluar) dan menutup.

Maya Karin Teruja Adegan Di Ranjang

Salam semua,





Untuk seorang yang terbabit dalam bidang perfileman, pasti mahu mencuba pelbagai watak bagi memastikan dirinya benar-benar layak bergelar sebagai seorang pelakon yang hebat.
Begitu juga dengan Maya Karin apabila dia digandingkan dengan Aaron Aziz dalam filem ‘Ombak Rindu’.

Mitos Tentang Jerawat & Kulit

on Tuesday

Salam semua,



Jika anda mempunyai kulit yang sihat berseri, semua orang pasti akan selesa dengan anda.
Berikut kami kongsikan tentang 4 mitos berkaitan jerawat dan kulit :

Mitos #1: Jerawat disebabkan oleh memakan coklat atau gula-gula.
Benar/Palsu? Palsu. Ahli sains berkata bahawa coklat atau gula-gula tiada kena-mengena dengan jerawat atau akne. Jadi, ikutilah cara pemakanan yang seimbang dan jumpailah pakar dermatologi untuk mengubati masalah akne anda.

Kisah Pengajaran Yang Akan Buat Anda Insaf

on Monday

Salam semua,


Adalah seorang hamba Allah ni, dia pergilah bersiar-siar di tepi hutan. Sedang dia menghirup udara rimba yg segar tu, tetiba dia terdengar satu bunyi.. jeng!jeng!jeng! .. bunyi.... aauuummmmm!! ! Bunyi harimau yg kelaparan dan hanya menunggu mangsanya saja.


Perjalanan Roh Selepas Kematian

on Sunday

Salam semua,



kubur21 Perjalanan Roh Selepas Kematian.
Abul-Laits meriwayatkan dengan sanadnya dari Albaraa’ bin Aazib RA berkata: “Kami bersama Nabi Muhammad SAW keluar menghantar jenazah seorang sahabat Ansar, maka ketika sampai ke kubur dan belum dimasukkan dalam lahad, Nabi Muhammad SAW duduk dan kami duduk di sekitarnya diam menundukkan kepala bagaikan ada burung di atas kepala kami, sedang Nabi Muhammad SAW mengorek-ngorek dengan dahan yang ada ditangannya, kemudian baginda SAW mengangkat kepala sambil bersabda: “Berlindunglah kamu kepada Allah dari siksaan kubur.” Nabi Muhammad SAW mengulangi sebanyak 3 kali.”

Kisah Malaikat Maut Menyamar

on Saturday

Salam semua,



Ada seorang dari kalangan Bani Israil yang asyik menimbun harta yang banyak, semua diambil dan dikumpulnya. Dia membina satu istana yang lengkap dengan pengawal-pengawalnya dan semua ahli keluarganya dikumpul bersama. Pada suatu malam, dia duduk sambil mengangkat salah satu kakinya dan pembantunya sedang duduk bersila makan malam, manakala setelah pembantunya selesai makan, dia berkata : "Wahai diriku, berilah aku ketenangan, kerana aku sudah menyediakan semua keperluanmu".

Belum lagi habis kata-katanya, tiba-tiba datang malaikat Maut menyamar seperti pengemis, membawa kantung kosong seperti peminta sedekah. Kemudian dia menggoyang-goyangkan pintu dengan kuatnya sehingga mengejutkan semua penghuni rumah termasuk raja yang sedang goyang kaki di atas kerusinya.

Pengawal menemui tetamu tersebut dan bertanya : "Apa maksudmu ?"

Tetamu menjawab : "Tolong panggilkan tuanmu".

Lantas pengawal istana menjawab : "Raja kami tidak mahu menemui tetamu seperti engkau". "Siapa engkau ?"

Kata malaikat Maut lagi : "Katakan kepada tuanmu, aku mahu berjumpa dengannya. Bagaimanapun saya mesti menemuinya".

Kemudian pintu digoyangkan lagi, jauh lebih kuat dari yang pertama. Oleh yang demikian, pengawal istana melompat ke arah tetamu.

Kemudian tetamu itu berkata lagi :"Beritahu kepada tuanmu bahawa saya adalah malaikat Maut"

Mereka dalam ketakutan dan tuannya pucat sambil berkata :"Elok-eloklah jika kamu bercakap kepadanya (malaikat maut)" Lalu pengawal itu menanya nyawa siapakah yang mahu diambil.

Kemudian malaikat Maut masuk ke bilik tuan tadi dan berkata :"Lakulah apa yang tuan mahu dengan harta tuan, yang jelas saya tidak akan keluar dari rumah ini sebelum nyawa tuan melayang"

Raja itu melihat dan menghitung semua hartanya dan berkata kepada hartanya : "Semoga engkau dilaknat Allah SWT, engkaulah yang membuat aku sibuk sehingga tidak sempat beribadah kepada Allah. Engkaulah yang menghalang aku daripada mengabdikan diri kepada Allah"

Kemudian dengan kuasa Allah, harta itu menjawab : "Mengapa tuan mencela aku ? Tuan telah menjadi raja dengan sebabku dan memperalatkanku, tuan dapat berkahwin dan bersenang-senang dengan wanita cantik kerana aku. Tuan sudah menjadi raja dengan sebab aku, bahkan tuan telah menggunakan aku ke jalan yang tidak baik, namun aku diam sahaja. Seandainya tuan memanfaatkan aku ke jalan yang baik, jelas tuan akan beruntung. Kita sama-sama dari tanah, boleh saja mendapat kebaikan ataupun dosa." Lalu malaikat Maut mencabut nyawa lelaki itu sehingga mati....

Polis Guna Iphone Kesan Perompak

on Friday

Salam semua,



Polis Guna Iphone Kesan Perompak - Polis California yang menyiasat kes rompakan bersenjata menahan dua suspek menggunakan aplikasi “Cari Telefon Saya’ di iPhone milik mangsa untuk mengesan lokasi alat itu, kata jurucakap polis, semalam.

Nukilan Surat Cinta Meraban

Salam semua,




Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit taliperutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan shahdu.

Hari hujan neraka tutup?

Salam semua,





Hari hujan neraka tutup?

Sekadar renungan kita bersama di hari jumaat ini.

Pada setiap petang Jumaat, selepas solat Jumaat, selepas melayani para jamaah di Masjid, Imam dan putera lelakinya yang berumur 11 tahun akan keluar ke bandar untuk mengedarkan risalah bertajuk “Jalan Ke Syurga” dan juga menyampaikan ceramah agama.

Pada petang Jumaat itu, seperti biasa Imam dan putera lelakinya akan keluar untuk mengedarkan risalah. Bagaimanapun pada petang tersebut keadaan di luar rumah sangat sejuk dan hujan pula turun dengan sangat lebat.

Budak itu memakai baju sejuk dan baju hujan dan berkata “OK ayah, saya sudah bersedia”.Ayahnya berkata “Bersedia untuk apa?”. Budak itu menjawab “Ayah, masa telah tiba untuk kita keluar mengedarkan buku-buku tentang Islam ini”. Ayahnya membalas “Anakku, di luar sana sangat sejuk dan hujan lebat pulak”.


Permohonan Kemasukan Ke IPTA, Politeknik, TEVT, ILKA Sesi Akademik 2012/2013

Salam semua,



Bahagian Pengurusan Kemasukan Pelajar atau lebih dikenali sebagai Unit Pusat Universiti (UPU) di bawah Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia telah mengumumkan bahawa permohonan kemasukan ke Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA, Politeknik, TEVT, ILKA)bagi sesi akademik 2012/2013 adalah seperti berikut :

  1. Program Pengajian Lepasan SPM dan setaraf
  2. Program Pengajian Lepasan SKM dan Sekolah Menengah
  3. Program Pengajian Lepasan STPM 2011 dan STAM 2010/2011
  4. Program Pengajian Lepasan Matrikulasi dan Asasi Sesi 2011/2012
  5. Program Pengajian Lepasan Diploma dan setaraf serta STPM/ Matrikulasi/ Asasi 2010 dan sebelumnya

[Video] Aksi LIVE Helikopter Terhempas Di Auckland

Salam semua,







Video ini ialah aksi live secara langsung detik mencemaskan sebuah helikopter yang terhempas ketika meletakkan pokok Christmas di Auckland Waterfront, New Zealand. Kejadian ini berlaku pada 23/11/11 yang lepas. Walaubagaimanapun,  juruterbang terselamat daripada mengalami kecederaan yang serius.

Amalan songsang yang selalu dibuat

Salam semua,





Pernahkah anda bermuhasabah atau menilai dan menghitung kembali tentang amalan seharian. Kadang-kadang kita akan dapati amalan kita adalah terbalik atau bertentangan dari apa yang patut dilakukan dan dituntut oleh Islam. Mungkin kita tidak sedar atau telah dilalaikan atau terikut-ikut dengan budaya hidup orang lain.

Perhatikan apa yang dipaparkan dibawah sebagai contoh amalan yang terbalik:

1. Amalan kenduri arwah beberapa malam yang dilakukan oleh keluarga si mati selepas sesuatu kematian (malam pertama, kedua, ketiga, ketujuh dan seterusnya) adalah terbalik dari apa yang dianjurkan oleh Rasulullah di mana Rasulullah telah menganjurkan jiran tetangga memasak makanan untuk keluarga si mati untuk meringankan kesusahan dan kesedihan mereka.

Lelaki Ucap Maaf Boleh Membuat Jantung Wanita Sihat

on Thursday

Salam semua,



Walau marah macam mana kita dekat seseorang itu, kita jangan pernah melupakan dua kata ajaib iaitu “terima kasih” dan “maaf“. Mungkin bagi anda perkataan ini tidak membawa maksud apa-apa, tapi tahukah anda bahawa hanya dengan meminta maaf kepada perempuan dengan ikhlas dapat membantu memanjangkan usianya.

Kasarnya Tapak Tangan Ibu

Salam semua,



Pada suatu pagi, berlangsungnya satu temuduga di sebuah syarikat yang terkenal di Malaysia.
Semasa menemuduga salah seorang calon, pengurus syarikat tersebut mendapati seorang calon temuduga perempuan mempunyai rekod akademik yang baik sejak dari sekolah menengah sehinggalah sepanjang pengajiannya di universiti. Setiap semester calon tersebut memperoleh keputusan yang cemerlang.
Pengurus itu bertanya, "Adakah awak mendapat apa-apa biasiswa di sekolah atau universiti?"
Gadis itu menjawab "Tidak."
Pengurus itu  bertanya lagi, "Jadi  adakah ayah awak yang membayar semua yuran pengajian?"
Gadis itu menjawab,"Ayah saya telah  meninggal ketika saya berusia satu tahun, ibu saya yang telah membayar semua yuran pengajian saya."

Wanita Dengan Bibir 'Giant'

Salam semua,





Idolanya tokoh kartun seksi Jessica Rabbit, menjadikan wanita ini terobsesi memiliki bibir seperti idolanya. Kristina Rei yang berusia 22 tahun ini mendapat gelaran sebagai wanita dengan bibir terbesar di dunia, setelah menerima 100 suntikan silikon pada bibirnya.

Zizan Raja Lawak Akan Tinggalkan Melodi TV3

Salam semua,



Zizan Raja Lawak akan tinggalkan rancangan Melodi TV3 dan letak jawatan jadi pengacara Melodi setelah mendapat tawaran dari pihak Astro. Tawaran Astro ni agak hebat juga sebab Astro menawarkan Zizan untuk jadi wajah ekslusif Astro. Sememangnya tawaran ni memang susah nak dapat dan memandangkan Zizan mempunyai daya tarikan dan peminat yang ramai, dia layak untuk itu.

Kisah Pengajaran : Kisah Sedih Seorang Isteri

Salam semua,



http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGcOdlFICjUJhmUj7bXpafGUVAXAWvWYFfvDTFHVHIaBhnzVkC

Aduh...sakitnyer. ..isk.... . aduuh....Bang sakit nye tak tahan saya" keluh Nisa pada suaminya Zakri.

"Apelah awak nie....lama sangat nak bersalin dah berjam-jam dah tak keluar-keluar juga. Penat dah saya tunggu. Nih mesti ader benda yang tak elok awak buat, itu lah sebab lambat keluar budak tu banyak dosa la tu" rungut Zakri pd Nisa.

Cari Jodoh dalam Waktu 90 Hari

Salam semua,



Foto: China Daily

SHANGHAI - Bagi sebahagian wanita di China, mencari pasangan hidup merupakan hal yang mustahil, tapi Liang Yali meyakinkan bahwa hal tersebut adalah salah.

Wanita berusia 41 tahun ini mengatakan bahwa dia mampu membantu seorang wanita jomblo untuk mendapatkan pasangan dalam waktu 90 hari.

17 perkara yang perlu anda tahu mengenai kegagalan

Salam semua,





Setiap orang didunia pasti amat berasa takut untuk menghadapi kegagalan. Ini terjadi kerana ramai yang memandang kegagalan itu dari sudut yang negatif. Sesuatu yang negati dan dipandang secara negatif akan menghasilkan satu aura negatif yang besar. Seharusnya sesuatu yang negatif perlu dilihat dari sudut positif untuk anda berjaya meneutralkannya. Antara perkara yang perlu anda perlu tahu mengenai kegagalan adalah……….
(1) Apabila anda gagal, anda sebenarnya telah mengambil langkah pertama untuk berjaya.

Alat Untuk Mengelakkan Daripada Dirogol

Salam semua,



Alat ini sesuai digunakan oleh gadis bagi mengelakkan daripada dirogol atau juga mungkin sesuai digunakan oleh si suami yang tidak percayakan pada isterinya apabila dia keluar daripada rumah. Apa lagi, dapatkan lah satu.Hehehe.

(Cerita Pendek) Sayang, Abang Minta Izin untuk Nikah

on Wednesday

Salam semua,





http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzWa8Q_FX0hBA-bWZdNQ98u1iYVwEdD5v_PmBTT4JLubb474jE
“Sayang, Abang minta izin untuk nikah
sorang lagi,”
Aliyah yang sedang melipat kain,terdiam seketika. Mungkin terkedu.Adakah pendengarannya kian kaburlantaran usianya yang kian beranjak.

Bila Isteriku Curang (Bila Suami Menangis....)

on Tuesday

Salam semua,




Kisah ini saya dapat dari salah satu blog semasa melawati blog teman2. Ceritanya agak menarik dan agak lucah, namun untuk tujuan dakwah, saya telah sunting supaya ianya boleh dibaca oleh semua golongan. Ambillah iktibarnya......

Petikan ini bermula.....


Sebenarnya Lelaki Yang Suka Tersenyum Tidak Menarik Bagi Wanita

on Monday

Salam semua,



Lelaki beranggapan bahawa senyuman boleh membuat wanita tertarik kepadanya. Sayangnya, anggapan itu tidak sepenuhnya benar. Menurut penelitian lelaki sombong dengan wajah angkuh lebih menarik bagi wanita.

9 Perkara Yang Tidak Patut Dibincang Bersama Lelaki

on Sunday

Salam semua,




Walaupun anda sudah berkahwin dan tidur sebantal dengannya. Ada beberapa perkara yang lelaki paling tidak suka. Jika pasangan anda kurenggg sedikit, egonya boleh dikawal tetapi jangan sampai menimbul kebencian dalam hati kecilnya yang mula membakar sanubarinya. Lama-kelamaan ia menjadi barah yang susah diubati kerana tersilap tindakan dan percakapan anda.

Budak Pantai Dinodai

Salam semua,





PULAU TIOMAN: Berwajah unik, muda, seksi, sasa dan mampu berkomunikasi dalam pelbagai bahasa, itulah kelebihan pekerja pantai khususnya golongan lelaki sekitar pulau ini hinggakan ada pelancong wanita yang cair dengan penampilan mereka.
Digelar beach boy atau budak pantai, kehadiran golongan itu nyata menjadi daya penarik kepada pelancong asing terutama wanita namun ada kalanya kurang disenangi penduduk setempat yang melihat ia ancaman kepada budaya dan sosio ekonomi masyarakat di situ.

Seorang budak pantai yang hanya mahu dikenali sebagai Aju, 20, berkata sejak tiga tahun terbabit dalam aktiviti pelancongan di pulau itu, sudah dua wanita meminta dia menjadi teman di bilik tidur mereka dan kedua-duanya pelancong asing.


“Sebelum ini saya hanya mendengar cerita rakan mengenai perkara itu namun selepas ia benar-benar berlaku depan mata, saya tidak dapat menolak, tambahan pula mereka yang meminta saya ke bilik.


Tujuh Perempuan Bertanya, Seorang Lelaki Menjawab

Salam semua,





Tujuh Perempuan Bertanya, Seorang Lelaki Menjawab.

Kaum feminin cakap “susah jadi wanita”, mereka telah digoda dan diperdaya oleh syaitan dan hawa nafsunya sendiri, seperti yang kita lihat dialog dibawah, bagaikan mempersoalkan ketentuan Allah terhadap mereka. Dengan kata lain yang agak kasar, Allah berat sebelah pada kaum wanita.

Keluhan remaja perempuan A:
“Aduh, situ tutup, sini tutup. Susah la gini. Apasal laki-laki mudah saja. Tak pakai baju pun takpe. Perempuan auratnya lagi banyak.”

Keluhan isteri A:
“Kenapa la kita para isteri ni nak keluar kena minta izin dari suami kita, padahal suami kita nak keluar kemana-mana pun tak bagitau kita takpe pulak.”

LV Dengan Harga Yang Begitu Mahal

Salam semua,


Inilah baru dikatakan harga menjadi 2 kali ganda. Tak Percaya. Cuba anda nilaikan sendiri.
Macam mana? Dah percaya tak?









Borang Bantuan Khas Diedar Secara Percuma Mulai 1 Dis

Salam semua,





Borang program bantuan khas kerajaan RM500 kepada rakyat berpendapatan isi rumah kurang RM3,000 sebulan yang diumumkan semasa pembentangan Belanjawan 2012 akan mula diedarkan melalui Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) kepada umum secara percuma pada 1 Disember ini.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, kerajaan menggunakan mekanisme itu bagi memastikan setiap isi rumah yang berpendapatan kurang dari RM3,000 sebulan berhak menerima bantuan berkenaan.

Fikirlah

on Saturday

Salam semua,


Hari ini sebelum kita mengatakan kata-kata yang tidak baik,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak dapat berkata-kata sama sekali.


Sebelum kita mengeluh tentang rasa dari makanan,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak punya apapun untuk dimakan.



Cinta Laut & Langit

Salam semua,





Dahulu Kala, langit dan laut saling jatuh cinta, mereka sama2 saling menyukai antara satu sama lain.

Sukanya laut terhadap langit, warna laut yang biru, sukanya langit terhadap laut, warna langit yang biru n memutih. Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan “aku cinta padamu” ke telinga langit.

Keputusan Malaysia VS Myanmar Sukan SEA 2011

Salam semua,


MYNEWSHUB.MY- Malaysia melangkah ke pertandingan akhir bola sepak Sukan Sea ke 26 apabila menewaskan pasukan Myanmar 1-0 petang ini di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta
Gol Malaysia dijaring oleh Ahmad Fakhri Saarani ketika permainan hanya berbaki 7 minit pada suku kedua. (minit ke 83).

10 Perkara Yang Merosakkan Otak

Salam semua,






1.Tidak mengambil sarapan pagi.Otak merupakan organ yang paling banyak menggunakan tenaga, iaitu sebanyak 25% daripada badan. Tidak mengambil sarapan  pagi menyebabkan paras gula dalam darah menjadi rendah dan mengurangkan bekalan nutrisi pada otak.Banyak sel-sel otak akan menjadi kurang aktif pada hari tersebut.

Ibu Suruh Suami Perkosa Anak Gadisnya

Salam semua,



Seorang ibu menghantar anak perempuannya yang berusia 17 tahun untuk pembedahan pemulihan selaput dara sebelum mengatur suaminya untuk memperkosa gadis itu.
Dia juga dipercayai meminta gadis itu untuk melakukan aksi telanjang untuk lelaki berumur 37 tahun.

Remaja ini mengatakan perkara ini dalam perbicaraan mahkamah di Hong Kong selepas dakwaan perkosaan diajukan terhadap ayah tirinya.

Perkataan Lazim Yang Sering Kaum Hawa Gunakan

on Friday

Salam semua,




FINE 
Ini la yang perempuan suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai - hanya akan membawa anda berdua bergaduh. 

Kisah Benar : Anak Ulama Yang Sering Melakukan Zina

Salam semua,



SAYA sering membaca kisah-kisah yang dipaparkan dalam ruangan ini yang banyak mengisahkan kecurangan suami sahaja. Biasanya kaum wanitalah yang sering mengadu tentang keburukan kelakuan, tabiat dan perbuatan sumbang suami masing-masing.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Belogfadah Sempoi... All Rights Reserved