facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

20 Makanan Semulajadi Ini Mampu Membersihkan Arteri Dan Melindungi Anda Daripada Serangan Jantung. Makan Makanan Sihat Dan Hidup Lebih Lama..


Masalah jantung adalah salah satu punca utama kematian di negara-negara yang banyak. Faktor risiko utama bagi kedua-dua serangan jantung dan strok adalah arteri yang tersumbat, yang boleh mengganggu aliran darah seluruh badan. Tekanan, kekurangan pergerakan, dan terutamanya tidak sihat makan akan semua penyumbang kepada kadar yang memuncak daripada serangan jantung. Tetapi membuat beberapa perubahan kecil kepada diet anda secara drastik boleh mengurangkan risiko anda. Berikut adalah beberapa makanan dan minuman yang diketahui untuk membantu anda arteri yang tersumbat percuma:
Ikan salmon
Ikan salmon ini dianggap sebagai salah satu makanan sihat jantung di luar sana. Sebab ini adalah asid lemak sihat banyak yang semulajadi dijumpai dalam ikan. Ini membantu mengurangkan dan mencegah ditingkatkan kolesterol, tahap trigliserida dan keradangan. Lain-lain pilihan ikan yang sihat ialah tuna, herring dan ikan kembung. Sudah tentu, ia adalah terbaik untuk membeli ikan organik jika boleh.
Jus oren
jus oren 100% adalah kaya dengan antioksidan yang menyokong saluran darah yang sihat. Jus oren juga terkenal untuk menurunkan paras tekanan darah. Dua gelas jus segar setiap hari adalah mencukupi untuk menampung nilai disyorkan anda harian vitamin c dan memberi cukup vitamin dan mineral untuk memberi impak positif terhadap kesihatan anda.
Kopi
Ya! Akhirnya ada alasan yang sihat untuk secawan pagi itu joe. telah menunjukkan bahawa menikmati 2-4 cawan kopi pada siang hari boleh mengurangkan risiko serangan jantung sehingga 20%. Tetapi perlu diingat bahawa kopi juga boleh mempunyai kesan negatif ke atas perut anda dan kafein berlebihan juga tidak sihat khususnya untuk anda.
Kacang
Kacang panjang telah diketahui bagi mereka kaya dengan lemak sihat. Ini termasuk lemak tak tepu dan asid lemak omega-3. Bukan sahaja amatlah baik untuk paras kolesterol anda, tetapi mereka juga mendapat manfaat sendi dan ingatan anda. Walnut dan badam yang amat tinggi dalam lemak sihat ini. Segelintir satu setiap hari boleh membuat semua perbezaan.
Buah-buahan astringen
Kaya serat dan sihat, persimmons boleh membantu menurunkan paras kolesterol anda. Ini apa yang dipanggil “Ilahi buah-buahan” adalah tambahan yang manis dan lazat untuk salad atau bijirin.
Kunyit
Kunyit mengandungi curcumin, yang mempunyai ciri-ciri positif yang banyak paras. Rempah membantu menghalang berkontraksi simpanan lemak dan mengurangkan keradangan tisu. Kunyit membuat selain banyak hidangan yang lazat dan juga membuat teh lazat.
Teh hijau
Teh hijau adalah terkenal kesannya secara serentak bertenaga dan menenangkan. Satu sebab untuk ini ialah cetachin yang terkandung dalam teh daun. Antioksidan ini merendahkan penyerapan kolesterol dan menyokong metabolisme. 1-2 cawan teh sehari sudah cukup untuk menyediakan manfaat maksimum.
Tembikai
Contoh buah-buahan di musim panas ini bukan sahaja menyegarkan, ia juga kursus saluran darah dengan menggalakkan pengeluaran nitrik oksida. Sekeping sekali-sekala tembikai boleh bekerja keajaiban!
Gandum
Tepung gandum adalah satu lagi cara yang berkesan untuk mencegah kolestrol yang tinggi. Ianya tinggi dengan serat, yang bon dengan kolesterol, menghalang ia daripada mengumpul dalam arteri. Makanan yang tinggi dengan gandum sahaja tidak menghalang kolesterol daripada membina, mereka juga membantu untuk memecahkan pembentukan sedia ada apa-apa. Sumber-sumber yang baik daripada gandum adalah oat, beras perang, dan roti gandum.
Keju sentiasa tidak mempunyai reputasi yang terbaik apabila ia datang kepada kolesterol, tetapi jika ia tidak digunakan dalam lebihan, ia sebenarnya boleh membantu mengurangkan tekanan darah dan paras kolesterol.
Rumpai laut
Senarai bahan-bahan yang sihat dalam rumpai laut adalah meniup: ianya kaya dengan pelbagai mineral, vitamin, protein, antioksidan, dan karotenoid. Pengambilan kerap boleh membantu mengawal tekanan darah dan meluaskan kapal, kedua-duanya akan memberi manfaat kepada edaran. Orang-orang yang selalu makan rumpai laut boleh rendahkan kolesterol mereka dengan sehingga 15%.
Cranberries
Cranberries adalah sumber kalium yang besar. Jika anda selalu minum jus kranberi, anda akan meningkatkan tahap kolesterol yang sihat dan orang-orang yang berbahaya yang lebih rendah. Pengambilan 2 gelas setiap hari telah terbukti untuk mengurangkan risiko serangan jantung anda sehingga 40%.
Kulit kayu manis
Kulit kayu manis ini bukan sahaja lazat dalam teh atau dibakar barangan, ia juga merupakan alat yang penting untuk menentang kolesterol tinggi dengan menghalang pembentukan dalam arteri. Walaupun 1 sudu teh setiap hari boleh mempunyai kesan yang ketara.
Delima
Pomegranates adalah kaya dengan fitokimia yang secara semula jadi menggalakkan pengeluaran nitrik oksida, yang seterusnya adalah cara yang baik untuk membantu edaran. Buah-buahan eksotik ini menjadikan tambahan yang indah untuk salad dan/atau jus Delima adalah satu lagi pilihan yang sihat.
Bayam
Tidak hanya baik untuk otot Popeye’s, bayam juga membantu untuk membersihkan arteri dan tekanan darah yang lebih rendah. Walaupun mitos di bayam besi tinggi kandungan sejak telah debunked, ia masih dikenali untuk menjadi kaya dengan kalium dan asid folik. Kedua-dua itu lebih rendah risiko serangan jantung dan menyokong tisu-tisu otot.
Minyak zaitun
Orang Itali dan orang-orang Yunani telah lama diketahui rahsia kesihatan yang baik: minyak zaitun berkualiti tinggi. Sejuk ditekan minyak zaitun menyediakan badan anda dengan lemak sihat dan merendahkan paras kolesterol. Ini boleh mengurangkan risiko serangan jantung sebanyak sehingga 41% – wow.
Brokoli
Ini sayuran hijau kuasa, kepakaran dalam vitamin K, menghalang kalsium yang menetap di arteri anda. Ia juga adalah berfaedah kepada tekanan darah dan paras kolesterol. Sama ada makan mentah sebagai Snek, atau sebagai sebahagian daripada hidangan yang lebih besar, brokoli merupakan tempat yang kaya dengan nutrien untuk sehari.
Alpukat
Ini bukan lagi misteri avocados yang sangat sihat untuk anda. Lemak yang ditemui dalam avocados menggalakkan keseimbangan sihat di antara kolesterol baik dan buruk, yang amat sihat arteri. Buah-buahan ini serba boleh adalah lazat salad, roti, atau sendiri dengan sedikit garam dan lada sulah.
Asparagus
Asparagus adalah seorang pejuang yang Herculean terhadap kolesterol tinggi. Kandungan asparagus menghalang penyumbatan lebih urat-urat dan bengkak. Asparagus adalah lazat sebagai hidangan utama, sup, atau sebagai bahagian untuk Mee atau kentang.
Wow. Apa pelbagai pilihan makanan yang membuat untuk sihat hati – saya pasti ada sesuatu di sana yang pasti menyenangkan citarasa setiap orang. Saya suka apabila lazat dan sihat datang bersama-sama. – Sehinggit Media (http://sehinggit.blogspot.my/)
loading...
20 Makanan Semulajadi Ini Mampu Membersihkan Arteri Dan Melindungi Anda Daripada Serangan Jantung. Makan Makanan Sihat Dan Hidup Lebih Lama.. 20 Makanan Semulajadi Ini Mampu Membersihkan Arteri Dan Melindungi Anda Daripada Serangan Jantung. Makan Makanan Sihat Dan Hidup Lebih Lama.. Reviewed by Unknown on 4:05 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.