facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

Bacalah doa ini pagi dan petang.. Insya Allah Masalah Hutang Akan Selesai

Gambar Sekadar Hiasan


[#]Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..
.
.
[#]Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.
.
.
[#]Sahabat yang di rahmati Allah..
.
.
[#]Pada suatu hari Rasulullah SAW masuk ke masjid lalu terserempak seorang yang dipanggil Abu Umamah.
.
.
[#]Rasulullah SAW bersabda kepadanya: “Wahai Abu Umamah, aku lihat engkau duduk di masjid bukan pada waktu solat, kenapa?”
.
.
[#]Jawab Abu Umamah: “Dukacita dan hutang menyelubungiku, wahai Rasulullah!”
.
.
[#]Jawab Rasulullah: “Mahukah kamu aku ajarkan suatu bacaan jika kamu membacanya Allah akan menghilangkan rasa dukacitamu dan melangsaikan hutangmu.”
.
.
[#]Abu Umamah menjawab: “Ya, wahai Rasulullah.”
.
.
[#]Baginda bersabda: “Apabila tiba waktu pada pagi dan petang bacalah: اللهم إني أعوذ بك من الهم والحزن… (Doa di bawah). Kata Abu Umamah: “Aku membaca doa tersebut, lalu Allah menghilangkan rasa dukacitaku dan melangsaikan hutangku.” (Riwayat Abu Daud daripada Abu Said al-Khudri).



“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada dukacita dan rasa sedih; aku berlindung denganMu daripada lemah dan malas; aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan penindasan orang.”
.
.
.
[#]Doa ini di baca 3 kali pagi dan 3 kali petang. Jika diamalkan secara istiqamah, insyaallah masalah hutang akan selesai. Doa ini juga terdapat dalam buku doa alma'surat. Boleh didapati di kedai-kedai buku. Amalkan dengan yakin. Saya telah mengamalkan doa ini, alhamdulillah sebahagian dari hutang saya telah selesai saya lunaskan.
.
.
[#]Sekian sahaja yang dapat saya kongsikan, dipersilakan share.
loading...
Bacalah doa ini pagi dan petang.. Insya Allah Masalah Hutang Akan Selesai Bacalah doa ini pagi dan petang.. Insya Allah Masalah Hutang Akan Selesai Reviewed by Unknown on 11:07 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.