facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

Mencium Anak Ketika Tidur Menyebabkan Anak Degil! Adalah Tidak Benar SAMA SEKALI...


“Mencium anak ketika tidur menyebabkan anak degil! Adalah Tidak Benar
Anak adalah anugerah yang paling berharga yang Allah swt beri kepada kita. Sayangilah dan ciumlah mereka tidak kira dimana dan waktu apa sahaja. Ciumlah dah memang anak kita pun.Yang degil itu adalah benih mak bapak yang dah memang keturunan degil.
Menurut satu artikel dari FB Mencium anak ketika tidur menyebabkan anak degil adalahsatu  riwayat yang tidak benar yang disangkutkan pada Nabi untuk mendapatkan hit post. Salah dan berdosa besar kita. Kesian Nabi Muhammad saw kerana baginda adalah manusia paling penyayangatas muka bumi ini.
Ini antara fakta yang dimana menyatakan hubungan anatara anak dan ibu bapa amatlah penting:
1. Melalui Amalan Kehidupan (Adab)
Bagi Ibubapa yang amat suka mencium anaknya tidak kiralah waktu mana, ini  adalah kerana anak merupakan Anugerah tertinggi. Kehidupan anda akan menjadi lebih baik dan anak anak berasa dihargai. Akan timbul respect anak-anak pada ibubapanya. Jika dalam keadaan nak marah sekalipun, jika dicium anak yang tengah nakal itu maka menangislah mereka akan kesilapan mereka. Kesan yang mendalam dapat membentuk jiwa yang baik pada anak anak anda.
2. Secara Sains Biologi.
Sentuhan kasih sayang termasuk ciuman ianya akan menjadi penawar dan melegakan saraf manusia. Manakala  luahan hati yang baik maka ianya akan  mempengaruhi sistem deria untuk menerima perkara yang baik.
3. Secara Energi Gelombang
Apabila ibubapa mencium anaknya tidak kisah waktu tidur atau tidak, maka gandaan gelombang kasih sayang dapat dipancarkan balik kepada orang yang menerima. Apatah lagi gelombang itu  dipancarkan oleh ibu/bapa pada anaknya sendiri.
Jadi janganlah khuatir jikalau hendak mencium anak semasa tidur, sedang bermain atau di mana sahaja. Sayangilah mereka dengan limphan kasih sayang ynag secukupnya. Semoga bermanfaat

SUMBER : JAMGETAH
loading...
Mencium Anak Ketika Tidur Menyebabkan Anak Degil! Adalah Tidak Benar SAMA SEKALI... Mencium Anak Ketika Tidur Menyebabkan Anak Degil! Adalah Tidak Benar SAMA SEKALI... Reviewed by Nur Fadah on 1:46 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.