facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

(VIDEO) Seorang Lelaki Memberikan Minuman Coca-Cola Pada Seekor Kambing, Apa Yg Berlaku Lepas Tu Sgt MENGEJUTKAN !!!


(VIDEO) Seorang Lelaki Memberikan Minuman Coca-Cola Pada Seekor Kambing, Apa Yg Berlaku Lepas Tu Sgt MENGEJUTKAN !!! |“Dahulu, gula ialah pemangkin kepada perdagangan hamba; kini, gula memperhambakan kita” tulis Jeff O’Connell di dalam bukunya bertajuk Sugar Nation.
Kelihatan bukan kita manusia sahaja yang boleh terperangkap di dalam mainan bahan makanan ini. Haiwan juga turut memberikan reaksi yang sama apabila didedahkan dengan gula.
Pada video ini kami kongsikan paparan tentang seekor kambing yang meneguk beberapa gelas minuman bergula Coca-Cola yang diberikan seorang lelaki.
Kelihatan haiwan (seperti kambing ini) juga boleh ketagih apabila didedahkan oleh bahan minuman yang sarat dengan kandungan gula.
Menurut Ketua Perkhidmatan Kesihatan Netherlands, Paul van der Velpen, “gula ialah dadah yang paling merbahaya pada masa ini dan mudah diperoleh.”
“Seperti alkohol dan tembakau, gula sebenarnya merupakan sejenis dadah. Penggunaanya tidak sepatutnya digalakkan, dan para pengguna harus diberi amaran tentang bahaya pengambilannya,” tambah Velpen lagi.
Mungkin gelagat kambing ini kelihatan menghiburkan hati pada individu di dalam video ini, tetapi siapa tahu bahaya yang akan menimpa haiwan tersebut?
Kami berharap tiada penonton Era Baru yang akan meniru perbuatan dalam video ini ke atas haiwan-haiwan lain.
Sumber: Era Baru
loading...
(VIDEO) Seorang Lelaki Memberikan Minuman Coca-Cola Pada Seekor Kambing, Apa Yg Berlaku Lepas Tu Sgt MENGEJUTKAN !!! (VIDEO) Seorang Lelaki Memberikan Minuman Coca-Cola Pada Seekor Kambing, Apa Yg Berlaku Lepas Tu Sgt MENGEJUTKAN !!! Reviewed by Unknown on 9:11 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.