facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

Suami ajak makan nasi lemak yang femes. orang beratur panjang, jadi suami pergi beratur, aku dan anak2 tunggu dimeja,sambil2 tunggu mata melilau tengok kawasan tu,tiba2 nampak satu kejadian pelik,pekerja kedai tu keluar masuk tandas bawak periuk nasi,timbul keraguan lalu aku siasat, Terkejut beruk aku rupanya mereka....ish2 bahaya..


Sudah menjadi adat peniaga mesti mahukan barang jualan laris dan mendapat keuntungan berganda. Oleh itu ramai yang menggunakan pelaris perniagaan sebagai salah satu strategi untuk melariskan barang jualan, atau menarik ramai pelanggan.

Namun ada juga sesetengah peniaga yang menggunakan kaedah yang dilarang syarak untuk melariskan perniagaan mereka. Seperti perkongsian kali ini yang berkongsi pengetahuan mengenai pelaris berdasarkan pengalamannya.

Penyediaan makanan kotor faktor pakai pelaris

 
 

Buka pintu tandas ambil nasi

Hari ni acik nak berkongsi info pasal pelaris. Seriau pulak bila baca info yang sis ni kongsikan. Tiba-tiba teringat sesuatu. Jeng jeng jeng. Kisah entah tahun bila, dah tak ingat sebab dah tak pergi kedai tu lagi ?
Ada 1 kedai nasi lemak femes. Orang selalu beratur panjang. 2 3 kali dah rasa nasi lemak dia. Pada acik biasa je, mahal je yang lebih. Tapi Encik Hensem suka. Satu malam dia ajak makan nasi lemak tu, acik ikutkan je.
Sampai sana, Encik Hensem beratur. Acik duduk kat meja layan anak-anak. Sambil tengok orang beratur. Tiba-tiba dengar sorang pekerja dia jerit “nasi habis. Ambik nasi” lebih kurang macam tu lah ayat dia.
Part ni penting. Sampai mati acik takkan lupa. Ada sorang pekerja lelaki ke belakang. Buka pintu TANDAS dan ambil 1 periuk nasi. Dalam tu ada banyak lagi periuk lain bersusun bertingkat-tingkat. Acik suspek nasi.
Tandas tu tandas jenis cangkung. Memang jelas nampak mangkuk jamban tu. Periuk dalam tandas tu semua bertutup kemas tapi apa motif simpan nasi dalam tandas? Kot ye pun tandas tu dah tak guna. Tapi tandas. Tempat kotor.
Bila nampak je kejadian tu, acik angkut anak-anak pergi kat Encik Hensem nak cancel. Malangnya dia tengah nak bayar. Makanan dah berbungkus. Memang plan nak bungkus, ada anak kecik, makan kat rumah paling selesa.
Malam tu acik tak cerita lagi kat dia. Esok lusa baru cerita. Sejak tu memang dah tak jejak kaki ke sana. Kalau lalu tengok orang ramai beratur, kesiannya rasa. Sambil menulis ni pun rasa kembang tekak tak boleh nak cerita. Geli-geleman rasa.
Terima kasih kepada sis ni sudi berkongsi info menarik. Semoga bermanfaat.
Sumber : Nurul Kasmadillawati Zakaria
loading...
Suami ajak makan nasi lemak yang femes. orang beratur panjang, jadi suami pergi beratur, aku dan anak2 tunggu dimeja,sambil2 tunggu mata melilau tengok kawasan tu,tiba2 nampak satu kejadian pelik,pekerja kedai tu keluar masuk tandas bawak periuk nasi,timbul keraguan lalu aku siasat, Terkejut beruk aku rupanya mereka....ish2 bahaya.. Suami ajak makan nasi lemak yang femes. orang beratur panjang, jadi suami pergi beratur, aku dan anak2 tunggu dimeja,sambil2 tunggu mata melilau tengok kawasan tu,tiba2 nampak satu kejadian pelik,pekerja kedai tu keluar masuk tandas bawak periuk nasi,timbul keraguan lalu aku siasat, Terkejut beruk aku rupanya mereka....ish2 bahaya.. Reviewed by Nur Fadah on 9:26 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.