facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

Kisah Kehidupan Sayu Ujang Samudera Sebelum Meninggal Buat Ramai SEBAK !!!

Kisah Kehidupan Sayu Ujang Samudera Sebelum Meninggal Buat Ramai SEBAK !!! |Berita meninggalnya Ujang vokalis band samudera telah meninggalkan sejuta kenangan kepada rakyat malaysia pada umumnya. beliau ditemui meninggal di rumahnya di Felda Palong Timur, Segamat, Johor kira-kira pukul 12 tengah hari selasa selepas 6 hari tidak ditemui.

Lebih mengejutkan apabila ujang nama sebenarnya Sarfen Husin dikatakan sudah meninggal dunia sejak tiga hari lalu sebelum ditemukan.
Kehidupan  Ujang Samudera Sebelum Meninggal
Untuk pengetahuan umum,sudah lama ujang yang sudah tidak aktif lagi dalam dunia musik papan atas, terakhir kali diketahui beliau bekerja di sebuah kilang sawit di Felda Palong Timur, Segamat johor.
Beliau juga sering menjadi penyanyi undangan dalam persembahan kugiran orang kahwin sekitar Johor, Negeri Sembilan dan Melaka.Ujang masih belum berkahwin dan  tinggal di Felda  seorang diri.
Kumpulan Samudera merupakan sebuah kumpulan pemuzik dan penyanyi rock 80-an[1] yang aktif di Malaysia. Kumpulan ini menyampaikan lagu-lagu Melayu.
Kumpulan ini muncul sekitar awal 1990-an. Sebelum Ujang dan Jimmy menganggotai Kumpulan Samudera mereka pernah menganggotai Kumpulan Axthara. Pada 1993, Samudera mengeluarkan Album yang berjudul Titian Hasrat, Pada tahun 1994 Samudera sekali lagi mengeluarkan album yang berjudul Terminal Cinta.
Bagaimanapun kumpulan ini paling dikenali pada tahun 1995 dengan lagu Salam Sejahtera. Pada 1997 Vokalist kumpulan ini, Ujang telah menyertai sebuah kumpulan yang diberi nama X-Ray dengan album yang berjudul Sungguh Tak Ku Sangka, yang popular dengan lagu Sungguh Tak Ku Sangka,Airmata Dewiku,Mekar Dijiwa dan Lembayung Senja. Kredit EBerita
loading...
Kisah Kehidupan Sayu Ujang Samudera Sebelum Meninggal Buat Ramai SEBAK !!! Kisah Kehidupan Sayu Ujang Samudera Sebelum Meninggal Buat Ramai SEBAK !!! Reviewed by Unknown on 9:08 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.